در این مقاله میخوانید...

مراقب از مو

call cide
برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

09101224308

احتمالا شما هم با این مشکل رو به رو هستید که نکات مراقبت از مو را رعایت میکنید اما موهای شما با موهای ایده‌ آلی که آرزویش را دارید فاصله زیادی دارد. خب در این مواقع سوال پیش می آید که علت چیست؟ کدام اشتباه باعث این اتفاق میشود؟ برای دست یابی به جواب این سوال با ما در این مقاله از سالن زیبایی سی ده همراه باشید تا نکات کلیدی مراقبت از مو را با شما به اشتراک بگداریم.

رنگ موی فانتزی دخترانه از بغل

موها را درست بشویید و شانه کنید

متخصصان مو، بر این باورند که عموم مردم برای مراقبت از موی سر خو یا آنها را بیش‌ از اندازه می‌ شویند یا با روشی اشتباه. برای دانستن روش درست و استاندارد شستشوی مو نکته‌ های ساده‌ی زیر را به یاد داشته:

  • از شامپو به قدری که موهای سرتان را بپوشاند، استفاده کنید. نه بیشتر!
  • موهای خود را با آب داغ یا آب خیلی سرد نشویید. بلکه، آنها را با آب ولرم بشویید.
  • موهای خیس، سه برابر آسیب پذیرتر و شکننده‌ تر از موهای خشکند. پس با آنها با ملایمت رفتار کنید.
  • بعد از حمام موهای خود را زیاد با حوله ماساژ ندهید.
  • گره موهای خیس خود را با شانه‌ی دندانه درشت باز کنید. البته، موهای خیس را نباید زیاد شانه کنید.
  • برای مراقبت از موی سر خود، آن را بیشتر از یک ‌بار در روز نشویید.

برای کسب اطلاعات درباره مدل مو کوتاه زنانه و مدل مو کوتاه دخترانه میتوانید به مقاله لینک شده مراجعه نمایید

شامپوی مناسب انتخاب کنید

بر این موضوع بسیار توجه داشته باشید که اگر شامپو یا حالت دهنده موی شما نامناسب باشد، سلامت موهای شما به در خطر است. پس، شامپویی مناسب موی خود انتخاب کنید.

شامپوها، براساس نوع مو، سه دسته‌اند :

  • مناسب موهای خشک
  • مناسب موهای معمولی
  • مناسب موهای چرب

نکته: اگر شوره‌ ی سر یا ریزش مو دارید، از شامپوهای مخصوص ضد ریزش و شامپو مخصوص ضد شوره‌ استفاده کنید.
از مصرف شامپوهایی که ترکیبات نامناسبی مثل آمونیوم لوریل سولفات یا سدیم لوریل سولفات دارند، بپرهیزید.

برای کسب اطلاعات درباره مدل موی کوتاه برای صورت گرد به مقاله لینک شدهمراجعه کنید.

نحوه استفاده از شامپو برای شستنشو

توجه داشته باشید که شامپو برای شستن کف سر است، نه ساقه‌ ی مو، از مهم ترین روش های مراقبت از موی سر میتوان به استفاده‌ صحیح از شامپو اشاره کرد. محققان آکادمی درماتولوژی آمریکا معتقدند که شامپو سر، بر خلاف نرم‌ کننده‌ مو که باید روی ساقه‌ی مو استفاده شود، برای شستن پوست کف سر است. دلیل این نظریه این است که: شستن ساقه‌ مو با شامپو رطوبت آن را از بین می‌ برد و همچنین شفافیت مو را هم کمتر می‌ کند.
شاید جالب باشد که بدانید: پوست سر محل ترشح چربی و تجمع سلول‌ های مرده است. بنابر این وقتی از شامپو استفاده می‌ کنیم، باید پوست سر و ریشه‌ موهای خود را بشییم.

برای مراقبت از مو نرم‌ کننده یا ماسک مو(آبرسان) را فراموش نکنید

برای مراقبت از مو هنگام شستن موها، استفاده از محصولات مراقبت از موی سر برای افزایش رطوبت مو اهمیت دارند. دلیل این امر به شرح زیر است:
تار‌ موها پوششی به نام کوتیکول دارند. کوتیکول پوشش خارجی مو است و از روی هم قرار گرفتن سلول‌ های مرده تشکیل شده. نقش اصلی کوتیکول، استحکام بخشیدن و مراقبت از موی سر است.
وقتی موها رطوبت کافی ندارند، کوتیکول باز می‌ شود تا رطوبت مورد نیاز از هوا وارد مو شود. برای همین است که معمولاٌ بعد از حمام موها وز دار می‌ شوند.
پس، از یک نرم کننده‌ ی مناسب مو استفاده کنید که حاوی عناصر آبرسان مو مانند روغن نارگیل باشد. نرم کننده را از وسط ساقه تا نوک موهای خود بزنید. هیچ وقت آن را به ریشه‌ ی موهایتان نزنید.
ماسک مو برای مراقبت از موی سر انتخاب بهتری است.
اگر موی شما به دلیل رنگ کردن یا حرارت زیاد آسیب دیده، بهتر است، به جای نرم‌ کننده از انواع ماسک مو استفاده کنید.
ماسک مو نسبت به نرم کننده از ذره‌ های کوچکتری تشکیل شده، برای همین، به راحتی به ساختار مو نفوذ می‌ کند و بهتر می‌ تواند مواد مغذی را به مو برساند.

مو ها را با حوله خشک نکنید

برای مراقبت از موی سر بهتر است به جای استفاده از حوله های زبر و ضخیم اول آب اضافی مو ها را بگیریم. سپس، با یک پارچه نخی تمیز که ملایم‌تر و نرم‌ تر از حوله است، آن را خشک کنیم.

پیشنهاد آکادمی درماتولوژی آمریکا برای خشک کردن موها هوای آزاد است این اکادمی بر این باور است که به جای استفاده از سشوار، اجازه دهیم هوا موها را خشک کند. درست است زمان بر است اما، در عوض آسیبی به مو نمی‌ رساند.

رطوبت موی ها را حفظ کنید

اگر می‌خواهید موهای سالمی داشته باشید که قوی و زیبا به نظر برسد رطوبت آن را حفظ کنید. برای این امر لازم است که از محصولات مراقبت مو مانند سرم مو یا کرم مو استفاده کنید. این محصولات در طول روز روی مو می‌ مانند و رشته‌ های آن را خوب تغذیه می‌ کند.

از شانه‌ ی دندانه ‌درشت استفاده کنید

به گفته محققان آکادمی درماتولوژی امریکا موهای خیس هنگام شانه کردن بسیار شکنند است. پس، شانه های دندانه درشت برای شانه زدن موهای خیس، گره خورده و نم‌ دار بهتر است چرا که تا حد امکان، با ملایمت موها را شانه میزند.

در برابر حرارت از موی خود محافظت کنید
حرارت زیاد آسیب‌ های زیادی مثل مو خوره، دندانه دار شدن انتهای مو، خشک و خشن شدن بافت مو، ریزش بیش از حد و وز شدن به مو میزند. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بنا براین برای مراقبت از موها باید قبل از استفاده از سشوار، اتوی مو و … از محافظ حرارتی مو استفاده شود.

موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید

کوتاه کردن و نوک گیری مرتب موها به منضور داشتن موهای سالم و زیبا بسیار مهم است. عمر هر تار مو 2 تا 6 سال است و هرچه به پایان عمر خود میرسند ضعیف‌ تر می‌ شود. بنا براین موهای بلند، شکننده و آسیب پذیرند هستند و بیشتر در معرض موخوره قرار دارند.
نکته مهم دیگر برای جلوگیری از آسیب به مو و مراقبت از مو این است که رنگ کردن موها بیشتر به آنها آسیب میرساند و باید این عمل را به حداکثر رساند.
برای مراقبت از مو باید، آنها رادر فاصله‌ ی زمانی منظم حداقل 8 تا 12 هفته کوتاه کنیم. اگر مو خوره‌ ی موهاتان نسبتاً زیاد است، می‌ توانید این فاصله را به 6 تا 8 هفته کاهش دهید.

اگر به دنبال راهکار برای درمان موخوره بدون کوتاهی هستید به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین زیبایی