در این مقاله میخوانید...

درمان موخوره بدون کوتاهی

call cide
برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

09101224308

درمان موخوره بدون کوتاهی یکی از دغدغه های اصلی افراد در زیبایی است، داشتن موهای بلند، یکدست و سلامت آرزوی هر خانمی است. دلایل بسیاری وجود دارد که می‌تواند به موهای شما آسیب برساند اما یکی از رایج ترین آنها موخوره است. عموما کمبود رطوبت و پروتئین در مو باعث ایجاد موخوره می شود البته دلایل ایجاد موخوره بسیار زیاد است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. اگر به دنبال راه حل برای از بین بردن موخوره موهای خود و دوست ندارید موهایتان را کوتاه کنید با ما در این مقاله از آرایشگاه زنانه سی ده همراه باشید تاچند راه حل قطعی برای از بین بردن موخوره موها بدون کوتاهی را به شما معرفی کنیم.

گالری نمونه کار های سی ده

موخوره چیست؟

موخوره به چند شاخه شدن ساقه مو گفته می‌شود که بر اثر خشکی و کمبود رطوبن به وجود می آید. نکته مهم و قابل توجه درباره موخوره این است که در صورت بی توجهی به جلوگیری می‌تواند تا ریشه مو پیشروی کند. قطعی‌ترین روش برای از بین بردن موخوره کوتاه کردن مو است، اما امروزه راه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌تواند از بالا رفتن موخوره جلوگیری کند. برای دیدن راهکار های درمان موخوره بدون کوتاهی با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات درباره مدل موی کوتاه برای صورت گرد به مقاله لینک شدهمراجعه کنید.

انواع موخوره 

موخوره انواع مختلفی دارد و ممکن است در هر بخشی از ساقه ی مو ظاهر شوند. موخوره ها بر اساس شکل و محل تشکیل در یکی از گروه های زیر قرار می گیرند:

  • موخوره دو شاخه 
  • موخوره سه شاخه 
  • موخوره ناقص
  • موخوره به شکل پر 
  • موخوره گره ای
  • موخوره درختی
  • موخوره نقاط سفید

اگر به دانستن جدید ترین مدل مو کوتاه زنانه و مدل مو کوتاه دخترانه علاقه دارید به مقاله لینک شده مراجعه کنید.

دلایل اصلی ایجاد موخوره

باید دلایل اصلی ایجاد موخوره در مورا بشناسیم تا قبل از دچار شدن به موخوره به پیشگیری آن بپردازیم. دلایل ایجاد موخوره عبارتند از:

  • دکلره کردن و رنگ کردن موها و استفاده از مواد شیمیایی
  • شستن روزانه موها و شستشوی نادرست
  • روش های اشتباه برای خشک کردن و حالت دادن موها
  • استفاده و انتخاب شامپوها و شوینده های نامناسب برای موها
  • قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و هوای آلوده
  • شانه کردن و برس کشیدن غیر اصولی موها

درمان موخوره بدون کوتاهی به چند روش:

درمان موخوره شدید با استفاده از تخم مرغ:

تخم‌مرغ به علت دارا بودن پروتئین و ویتامین A و اسیدهای چرب باعث رطوبت رسانی به موها و درمان موخوره خواهد شد. اگر زرده تخم‌مرغ را با روغن گیاهی مانند روغن زیتون ترکیب کنید به ماسکی فوق‌العاده جهت جلوگیری از موخوره دست یافته‌اید.توصیه داریم برای درمان موخوره شدید در موهایتان هفته ای یک‌بار از این ماسک استفاده کنید تا هم به درمان موخوره موهای خود را انجام داده و هم درخشندگی و زیبایی را برای موهایتان رقم بزنید.

درمان موخوره شدید با ماسک موی گیاهی:

از روغن نارگیل، روغن زیتون و یک آووکادو می‌توانید یک ماسک خارق‌العاده برای درمان موخوره به دست آورید.روش درست کردن این ماسک: آووکادو را به حالت پوره در آورده و دو قاشق روغن نارگیل و دو قاشق روغن زیتون را به آن می افزاییم، سپس این مخلوط را از قسمت میانی تا انتهای روی موهایتان میزنیم و به مدت ۳۰ دقیقهبه آن فرصت میدهیم. نکته مهم: توجه داشته باشید که این ماسک به هیچ عنوان با ریشه مو برخورد نداشته باشد، سپس بعد از گذشت این زمان با آب ولرم موهای خود را شستشو دهید.

درمان موخوره شدید با ماسک موز:

موز منبع غنی از پتاسیم، آهن، روی، انواع ویتامین‌های A و E و C و روغن‌های طبیعی است. این مواد از شکنندگی موها کم میکنند و به موها حالتی مرطوب و نرم را هدیه میدهند.

روش درست کردن این ماسک خانگی: موز را له کرده و به حالت پوره در میاوریم و مواد دل بخواهی مانند دو قاشق ماست و کمی آب لیمو و آب را با آن ترکیب میکنیم، سپس این ماسک را به مدت یک ساعت روی موهای خود قرار میدهیم و پس از طی شدن این زمان با آب ولرم شستشو میدهیم. با تکرار مداوم این کار تأثیر خارق‌العاده آن را برای درمان موخوره در موها خواهیم دید.

درمان موخوره شدید با ترکیب سرکه سیب و روغن زیتون:

بهترین و موثرترین ماسک مو جهت درمان موخوره شدید: ماسک سرکه سیب با روغن زیتون است. درمان مو خوره با سرکه سیب از زمان گذشته تا به حال مورد استفاده بوده. سرکه سیب به دلیل قابلیت اسیدی که دراد باعث پاک‌سازی و لایه برداری سطح پوست سر می شود و تمام آلودگی‌ها را از بین میبرد و پوست سر را بستری مهیا برای جذب شدن مواد مغذی میکند. از ترکیب فوق العاده سرکه سیب و روغن زیتون می‌توانید برای درمان موخوره موهایتان استفاده کنید. برای تهیه این ماسک: سه قاشق روغن زیتون را با سه قاشق عسل و دو قاشق سرکه سیب و دو قطره عصاره گیاه رزماری، ترکیب نمایید سپس این ماسک را روی موهای خود بزنید با حوله یا دستمال سر خود را ببندید و بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین زیبایی