در این مقاله میخوانید...

کراتینه مو

call cide
برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

09101224308

کراتینه مو پروتئین اساسی موجود در مو است که باعث درخشش و صافی دائمی مو می شود و اگر موی فر با وز دارید کراتین موجود در موهایتان کافی نیست و عدم وجود کراتین سبب وز شدن مو می شود. کراتین کردن مو یکی از روش های مناسب برای صاف کردن موهای فر و وز و جایگزین اتوکشی مو است . کراتین در سیستم بدن انسان ، در موها، پوست و ناخن موجود است و برخی از انواع کراتین فعالیت های حیاتی سلول ها مثل تولید پروتئین و رشد سلولی را تنظیم می نمایند.

گالری نمونه کار های سی ده

هدف از کراتینه کردن مو چیست؟

هدف از کراتینه کردن موها، بازسازی یا بازیابی ناحیه‌های آسیب دیده مو با ماده‌ای است که مو از آن ماده ساخته می‌شود. اما مواد کراتین مو چیست؟ کراتین پروتئین مستحکمی است که ماده اصلی برای پایداری و حفاظت از مو محسوب می‌شود، اما متاسفانه با بالا رفتن سن و استفاده مداوم از ماده‌های شیمیایی مقدار کراتین مو در فرد بسیار کم‌تر از قبل می‌شود. کراتینه کردن مو به راحتی پروتئین از دست رفته را به مو برمی گرداند. اضافه کردن یک لایه از کراتین که خود نوعی پروتئین مفید محسوب می‌شود، باعث مستحکم شدن مو‌ها و از بین بردن بی نظمی و شلوغی در مو‌ها می‌شود و همچنین کراتین برای مو باعث می‌شود راحت‌تر از قبل با موهایتان کار کنید. ریباندینگ هم از روش های دیگر صاف کردن مو است که بسیار مخرب است.

کراتینه مو چیست؟ کراتینه کردن مو چه مزایا و مضراتی دارد؟

انواع کراتینه مو

اگر بخواهیم به صورت کلی دسته بندی نماییم ۲ نوع کراتینه در بازار وجود دارد:

  • کراتینه مو احیایی
  • کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

که هر کدام از آنها کاربردهای متفاوتی می‌تواند داشته باشد.

تفاوت کراتینه مو و پروتئین تراپی

  • مواد کراتینه مو عمدتاً از ماده کراتین تشکیل شده است اما در مواد پروتئین تراپی مو مخلوط چند پروتئین استفاده میشود که کراتین هم جزئی از آن ها است که از منابع مختلف گیاهی و حیوانی برای نیازهای مو استخراج می‌شوند.
  • اثرات کراتین حدودا بین 4 تا 6 ماه است ولی ماندگاری پروتئین تراپی 4 الی 6 هفته ماندگاری دارد.
  • کراتینه کردن باعث صافیو از بین رفتن حدودی وزی و زبری موها میشود. پروتئین درمانی مو در درجه اول بر بهبود ساختار و استحکام مو متمرکز است.
  • مواد کراتینه بیشتر از مواد پروتئین دارای ماده خطرناک فرمالین.
  • برای موهای مجعد و موج‌دار پروتئین تراپی برخلاف کراتینه، بهترین گزینه است.

کراتینه مو چه مزایایی دارد؟

برخلاف روش ریباندینگ مو با مواد شیمیایی، کراتین مو دارای مزایای زیادی است.مزایای کراتینه مو می‌تواند وابسته به جنس موهای شما نیز باشد. به طور کلی برخی از اصلی‌ترین مزایای کراتینه مو به شرح زیر می‌باشد:

  • کراتینه مو باعث می‌شود که موهای شما حجیم‌تر از حالت عادی دیده شود.
  • سبب می‌گردد که موها درخشان‌تر شوند.
  • شانه کردن موها ساده‌تر می‌شود.
  • شستشوی موها آسان می‌شود.
  • از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.
  • سبب می‌گردد که موهای شما در هر شرایطی جذاب و مرتب باشد.

اگر خدمات رنگ مو و تکنیک های آن هم علاقه دارید میتوانید به مقالات بالیاژ، رنگ موی دخترانه، سامبره، رنگ موی دودی و رنگ موی جدید مراجعه کنید.

آیا کراتینه مو ضرر دارد؟

وقتی مو کراتین می‌شود در برخی مواقع با توجه به محلول مورد استفاده برای کراتینه می‌تواند برای فرد و البته برای آرایشگری که همیشه در معرض آن است، بسیار خطر ساز باشد. کراتین ممکن است بتواند مو را صاف کند ، اما به آن آسیب می رساند. به این دلیل که محصولات درمانی کراتین حاوی مواد دیگری به غیر از کراتین هستند.

استنشاق فرمالدهید می‌تواند باعث سوزش گلو و چشم، حالت تهوع و حساسیت پوستی شود. همچنین تماس طولانی‌مدت با فرمالدهید ( formaldehyde ) می‌تواند موجب آسیب به سیستم عصبی مرکزی هم شود. این آسیب‌ها عبارتند از: افزایش ابتلا به سردرد، افسردگی، تغییر خلق‌وخو، بی‌خوابی،‌ بدخلقی، کاهش تمرکز و کاهش چالاکی، حافظه و تعادل. بنابراین بهتر است قبل از کراتینه مو اطمینان حاصل کنید که همه موارد ایمنی رعایت می‌شوند.

کراتینه مو در سالن زیبایی سی ده:

یکی از خدمات سالن زیبایی سی ده احیا و صافی و کراتینه تراپی است. این خدمات در سالن زیبایی سی ده با بهترین مواد و کیفیت زیر نظر تکنسین های متخصص و آگاه به این حرفه انجام میشود.جهت اطلاع از قیمت کراتینه مو با شماره 09101224308 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین زیبایی