در این مقاله میخوانید...

رنگ موی دودی

call cide
برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

09101224308

رنگ موی دودی یکی از رنگ های پرطرفدار در دنیای مد و زیبایی است، همچنین این رنگ موی جذاب مورد علاقه خانم ها در سالن های زیبایی می باشد که غالبا ترجیح می‌دهند هر چند وقت یکبار آن را یا بر حسب مد روز یا سلیقه تغییر دهند.

رنگ مو اصولا با توجه به: سن، رنگ پوست و چهره جنس مو، رنگ چشم و ابرو و سلیقه شخصی فرد انتخاب میشود. اما این بار ما با یک رنگ موی خاص اینجا هستیم تا بگوییم این رنگ مو به هر فرم صورت با هر طیف رنگ پوستی سازگار است. رنگ موی دودی از آن دسته رنگ هایی است که برای هر سنی مناسب است و رده سنی خاصی ندارد،از این رو همیشه روی بورس و پرطرفدار بوده. رنگ موی دودی یکی از رنگ‌هایی است که به هر صورتی با هر تناژ پوستی می آید و زیبایی چهره را دوچندان میکند.بعبارتی این رنگ به قدری انعطاف پذیر است که ترکیب آن با هر تناژ رنگ‌ی فوق العاده می شود. با این حساب با قاطعیت می‌توان گفت رنگ موی دودی یکی از ترند های سال‌2024 خواهد شد.

در این مقاله قصد داریم انواع رنگ موی دودی را به شما معرفی کنیم و نکاتی را با شما در میان بگذاریم، همچنین برخی از فرمول های این رنگ موی جذاب را برای شما بازگو می کنیم.

گالری نمونه کار های سی ده

رنگ موی بلند کاملا روشن و خوش رنگ

معرفی مرکز تخصصی رنگ و لایت مو در تهران

لاین رنگ موی سالن زیبایی سی ده همراه با نیروهای متخصص خود در زمینه رنگ و لایت و مش جزو پرطرفدارترین لاین های خدمات سی ده  می باشد. همچنین لازم به ذکر است سالن زیبایی سی ده یکی از 10 سالن برتر در تهران بوده و از دیگر خدمات سی ده میتوان به  میکاپ، ناخن، ابرو، مژه احیا و صافی اشاره کرد.

چه عواملی بر هزینه هایلایت مو تاثیر می گذارند؟

هزینه هایلایت مو را نمی توان به صورت دقیق بیان کرد چراکه تعرفه آن به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. در ادامه به بخشی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در هزینه هایلایت مو میپردازیم:

کوتاهی و بلندی مو

یکی از عامل های مهم بر هزینه هایلایت مو کوتاهی و بلندی مو است. هر چقدر موی مشتری بلند تر باشد، مواد بیشتری برای رنگ و لایت و دکلره به کار میرود صرف می شود و هزینه نسبت به آن بالا تر میرود و در موی کوتاه برعکس خواهد بود.

حجم مو

حجم و مقدار مو نیز بر قیمت لایت مو تاثیر گذار خواهد بود. هر چقدر حجم موی مشتری بیشتر باشد، تعداد دسته های هایلایت شده نیز بیشتر خواهد شد و روی هزینه نهایی موئثر خواهد بود. 

البته ممکن است فردی با مو های بلند درخواست چند رگه کوچک از هایلایت را داشته باشد، بنابر این هزینه لایت کمتر خواهد بود.

روش و نوع هایلایت مورد نظر

عامل دیگری که در هزینه لایت تاثیرگذار است، نوع خدمت میباشد. با توجه به درخواست مشتری ممکن است متخصص از تکنیک ها و روش های مختلفی استفاده کند. برای مثال برخی از روش های هایلایت مو میتوان به مش مو با کلاه، لایت فویلی، استفاده از برس و … اشاره کرد. بنابراین باتوجه به درجه سختی، مدت زمان و مواد مورد نیاز در هر یک از تکنیک ها قیمت رنگ و لایت محاسبه میشود.

مدت زمان ارائه خدمات

مدت زمان ارائه خدمات از فاکتور هایی است که به صورت غیر مستقیم در هزینه نهایی رنگ و. لایت تاثیر گذار است. به طور مثال هر چقدر اندازه و حجم مو بیشتر باشد و روش هایلایت پیچیده تر باشد، زمان بیشتری صرف میشود و در نتیجه قیمت هایلایت مو افزایش پیدا خواهد کرد.

دستمزد متخصص و منطقه آرایشگاه

بر اساس تجربه،مهارت، منطقه آرایشگاه و همچنین به نام بودن آرایشگاه و آرایشگر ممکن است دستمزد بیشتر یا کمتر باشد.

نکاتی مهم درباره انواع رنگ مو دودی

رنگ موی دودی همانطور که در بالا ذکر شد یکی از پرطرفدار ترین رنگ موها در میان خانم است و دلیل این محبوبیت انعطاف پذیری بالای این رنگ مو و نتیجه فوق العاده ترکیب آن با انواع تناژهای طلایی، نقره، زیتونی، خاکستری و ….است .

نکته ای که باید درباره رنگ موی دودی و طیف های دودی بدانید این است که رنگ موی دودی در هر طیف و ترکیبی به پایه بسیار روشن مو احتیاج دارد. حداقل پایه دکلره برای اجرای تناژهای تیره و قهوه‌ای 6 و برای تناژهای طلایی و خاکستری، 8-9 است. با وجود این واقعیت، ما شاهد این عناوین خبری در بسیاری از مقالات  آرایشی (رنگ مو دودی نقره ای بدون دکلره) و(رنگ موی یخی دودی بدون دکلره) هستیم.
بهتر است این آگاهی را داشته باشید که متاسفانه، اجرایی کردن این عمل ممکن نیست، ترکیب رنگ‌های بسیاری با این عناوین وجود دارند ولی اجرای آنها نتیجه ای جز آسیب شدید به موها در پی نخواهد داشت. بهتر است برای داشتن این رنگ موی حساس حتما به یک سالن زیبایی معتبر با متخصصین رنگ مو مراجعه کنید، سالن زیبایی سی ده در لاین رنگ موی خود از متخصصان و به نام های این حرفه استفاده میکند و یکی از شلوغ ترین و پر رضایت ترین لاین های رنگ مو در تهران را دارد.

یکی دیگر از نکات مهم درباره رنگ مودودی حساسیت فرمول ترکیب این رنگ مو با دیگر رنگ ها است که باید به طور انجام شود تا بهترین نتیجه را از حاصل آن  بگیرید. همانطور که ذکر شد این رنگ تنوع بسیار زیادی دارد و می‌توان رنگ‌های بسیار زیبایی را در ترکیب با آن خلق کرد. اگر می‌خواهید در منزل موهای خود را رنگ کنید بهتر است از رنگ مو های مرغوب و درجه یک بازار استفاده کنید.اما پیشنهاد میکنم این کار را به رنگ کاران حرفه ایی سالن سی ده بسپارید.

اگر رنگ موهایتان پس از رنگ کردن زرد شد، می توانید از شامپوهایی به نام «شامپو ضد زردی» استفاده کنید. روش دیگر برای از بین بردن زردی موها این است که مجدد  دکلره انجام شود.

نکته مهم دیگر برای استفاده از رنگ‌های دودی و خاکستری این است که ترکیب رنگ های خاکستری و دودی زردی موها را از بین می برند اما مقدار زیاد این رنگ ها رنگ مو را متمایل به زیتونی می‌کند.

سوالات متداول در خصوص رنگ موی دودی

یکی از پر تکرار ترین سوال ها درباره رنگ موی دودی این است که:

رنگ دودی روی موی مشکی چه رنگی میشود؟

لازم است این اطلاعات مهم را به شما بدهم که موی مشکی طبیعی یا رنگ شده، به واسطه ملانین (رنگدانه) کاملا مسدود شده است. در نتیجه، ساختمان کوتیکولی ظرفیت کافی برای پذیرش رنگدانه بیشتر را ندارد. پس با این حساب اجرای رنگساژ دودی بر روی موی مشکی رنگ شده یا طبیعی تغییر رنگی به وجود نمی‌آورد فقط به دلیل ترکیبات واریاسیون، ممکن است موهایتان را درخشان‌تر نشان دهد

 انواع رنگ موی دودی

رنگ موی دودی در تناژ های مختلفی وجود دارد ، اما همه آنها  در یک طیف رنگی هستند. ترکیب رنگ موی دودی رنگ های تیره و سرد است که جلوه ای دودی و خاکستری دارد. بسته به ترکیب رنگی که انتخاب میکنید، رنگ موی دودی می تواند شامل ته رنگ های خاکستری، آبی یا سبز باشد. رنگ مو دودی رنگ تیره و خنثی است که شبیه به رنگ دود سیگار یا آتش است. برخی از انواع رنگ موی دودی عبارتند از:

رنگ موی دودی نقره ای

رنگ مو دودی نقره‌ای یکی از رنگ های جذاب با تناژ نقره ای است که معمولا به شکل بالیاژ، لایت و مش انجام میشود. لایت و بالیاژ دودی نقره ای از جذاب ترین رنگ های این سبک است. برای داشتن موهایی با رنگ مو دودی نقره‌ای، باید پایه دکلره موهایتان به 10 برسد. حتی اگر موی سفید دارید، انجام مرحله دکلره ضروری است.برای رسیدن به رنگ دودی نقره ای از هایلایت نقره‌ای نصف تیوپ+بلوند دودی پایه 7 یک چهارم تیوپ+واریاسیون بنفش+و نقره ای، دو سانت+اکسیدان 6 درصد استفاده کنید. توصیه ما به شما برای دکلره کردن موهایتان استفاده از یک پودر دکلره مناسب و یک فرد متخصص است.

سامبره دودی

رنگ موی بلوند دودی روشن

رنگ بلوند دودی جزو رنگ های دوست داشتنی و دلخواه خیلی از خانمها در دنیاست. اگر می‌خواهید که همه موهایتان را به این رنگ در آورید نیاز است که حتما برای دکلره کامل به یک سالن زیبایی و آرایشگر ماهر مراجعه کنید. چون در غیر این صورت اگر برای دکلره مو حرفه ای نباشید موهایتان به راحتی خواهد سوخت.

یکی دیگر از روش هایی که می‌توانید این رنگ فوق العاده را امتحان کنید انواع بالیاژ و هایلایت به این رنگ جذاب است. بلوند دودی روشن برای کسانی که موهای سفید و نقره ای دارند یک انتخاب فوق العاده است.

رنگ موی دودی سبز

رنگ موی دودی سبز یکی از خاص ترین سبک های ترکیبی با دودی است که امروزه مورد استقبال سلبریتی ها و افراد مشهور قرار گرفته است. اگر فکر می کنید رنگ سبز به تنهایی جلوه زیبایی ندارد چس می توانید آن را با  دودی ترکیب کنید. از نتیجه آن شگفت زده شوید. وقتی برای جذابیت چندین برابر می توانید از تکنیک بالیاژ استفاده کنید.

رنگ موی دودی بنفش

رنگ مو دودی بنفش یکی از رنگ موهای ترند روز، دنیای مد است این رنگ جذاب، ترکیبی از لیلاک (تناژی از رنگ بنفش)با رنگ دودی است. رنگ مو دودی بنفش در هر مدل مویی چه  کوتاه چه بلند جذابیت خود را به رخ میکشد و به چهره شما برجستگی و زیبایی بیشتری می بخشد. رنگ موی دودی بنفش برای افرادی با پوست تیره، می‌تواند بسیار جذاب باشد، اگر پوست گندمی یا تیره دارید پیشنهاد میشود برای یک بار هم که شده حتماً رنگ موی دودی بنفش را امتحان کنید. اما قبل از تصمیم گیری نهایی برای رنگ مو دودی بنفش، بهتر است با آرایشگر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این رنگ با پوست و استایل شما هماهنگی دارد.سالن زیبایی  سی ده میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند. خدمات سالن زیبایی سی ده همراه با مشاوره رایگان برای تمامی لاین ها میباشد.

رنگ موی دودی زیتونی

رنگ مو دودی زیتونی معمولاً شامل ترکیبی از رنگهای قهوه‌ای تیره، سبز و زیتونی است که در کنار هم ترکیبی بسیار زیبا و جذاب را ایجاد می‌کنند. این رنگ مو عموما به افرادی با چشمانی قهوه ای و پوست تیره جذابیت خاصی می بخشد، اگر رنگ موی در حال حاضر شما تیره است، با رنگ مو دودی زیتونی، یک درخشندگی خاص به آن می بخشید. برای رسیدن به این ترکیب ابتدا باید 40 سی سی اکسیدان 6 درصد را با 20 سی سی آب مخلوط کنید و پس از آن، این رنگ مو را به مدت 25 دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.

 رنگ موی دودی آبی

رنگ موی دودی آبی، رنگ مویی فوق العاده ای است که به برای شخصی با هر رنگ پوست و چشمی مناسب است    اگر پوست روشنی دارید می‌توانند با رنگ دودی آبی درخشش بیشتری به چهره خود ببخشید و همچنین افراد با پوست تیره ترمی‌توانند  از رنگ مو دودی آبی تیره استفاده کنند.

رنگ موی دودی نسکافه ای

رنگ  موی دودی نسکافه ای جزو رنگ های پر طرفدار طیف دودی است که حالتی بسیار شیک به استایل شما می بخشد برای رسیدن به این رنگ مو، حتماً موی شما باید به پایه 6 رسیده باشد.

ترکیب یک سوم رنگ موی بلوند دودی تیره + یک سوم تیوپ بلوند تیره + یک چهارم تیوپ قهوه‌ای نسکافه‌ای روشن + اکسیدان 6 درصد می تواند این رنگ موی شگفت انگیز را به شما بدهد. 

رنگ موی دودی روشن

اگر به رنگ های روشن دودی علاقه دارید می‌توانید رنگ موی دودی روشن را انتخاب کنید. شما برای داشتن رنگ دودی روشن که یکی از پرطرفدارترین طیف های دودی است می‌توانید با ترکیب 40 میل رنگ بژ متوسط + 30 میل رنگ بژ روشن + 30 میل رنگ زیتونی شماره 7 + 20 میل رنگ دودی شماره 6 + اکسیدان شماره یک به این رنگ فوق العاده جذاب و پرطرفدار دست پیدا کنید.

رنگ موی دودی متوسط

اگر میانه رو هستید، نه رنگ روشن و نه تیره می پسندید رنگ موی دودی متوسط مناسب شما است. دودی متوسط یک از پرطرفدارترین فرمول‌های رنگ برای رنگ موهای این سبک است. همچنین اگر به دنبال پوشاندن موهای سفید خود هستید این شیوه به خوبی می‌تواند موهای سفید شما را نیز بپوشاند. این فرمول از فرمول‌های رنگ دودی چهره ای جذاب و به‌روز به شما خواهد بخشید. برای داشتن این رنگ موی جذاب دودی شماره 8 و 8.32 + رنگ زیتونی 7 و 6 درصد اکسیدان را ترکیب کنید. بهتر است رنگ مو را به مدت 45 دقیقه روی سرتان نگه دارید سپس آن را بخوبی بشویید.

رنگ موی دودی طلایی

رنگ موی دودی طلایی یکی از خاص ترین رنگ های این سبک است. این رنگ مو برای افرادی با رنگ پوست روشن و چشمانی روشن بسیار مناسب است. برای دستیابی به این رنگ موی جذاب باید زمینه موی شما روی پایه 9 باشد و اگر موهایتان ضخیم باشد ممکن است رنگ موها به زیتونی نیز نزدیک شود.برای ترکیب رنگ دودی طلایی از یک دوم تیوپ از رنگ موی دودی طلایی + یک سوم از رنگ موی بلوند خیلی روشن + اکسیدان 9 درصد استفاده کنید.

رنگ موی دودی تیره

رنگ موی دودی تیره از دسته رنگ هایی  است که هم برای دختران جوان و هم خانم‌های میانسال و مسن مناسب است. این فرمول دودی احتیاجی به دکلره ندارد و به راحتی به دست می‌آید. برای  داشتن این رنگ موی جذاب شما می‌توانید رنگ‌های دودی 8 و 8.32 + رنگ زیتونی e7 + واریاسیون نقره ای + اکسیدان 6 درصد باهم ترکیب کنید.

رنگ موی دودی گردویی 

رنگ موی دودی گردویی ترکیبی از رنگ موی خانواده قهوه ای شکلاتی با تم دودی است و رنگ موی بسیار شیکی محصوب میشود. رنگ موی دودی گردویی برای همه سنین مناسب است و غالبا برای هر فرم صورتی با هر رنگ پوستی مناسب است.برای این رنگ مو بسته نوع موی شما پایه  5 تا 7 مناسب است.برای ترکیب این رنگ مو از بلوند شکلاتی روشن یک دوم تیوپ+بلوند دودی بنفش یک دوم تیوب+اکسیدان 6 درصد یا نمره 1 :35 سی سی استفاده میشود.

معایب رنگ موی دودی 

در بالا از رنگ مو دودی و مزایای انتخاب این رنگ مو برای شما گفتیم، اما با وجود تمام این مزایای رنگ موی دودی معایبی نیز وجود دارد که اجرای این رنگ مو را چالش برانگیز می‌کند؛ و این چالش چیزی نیست جز پایه بسیار روشن دکلره. حداقل پایه دکلره برای اجرای تناژهای تیره و قهوه‌ای 6 و برای تناژهای طلایی و خاکستری، 8-9 است. رنگ مو دودی برای تناژهای تیره هم نیاز به پایه روشن دکلره دارد.

رنگ موی ترند سال

رنگ موی دودی از ترندهای سال است که همیشه به روز می‌ماند. با طیف وسیع و گسترده ای که دارد کافی است یکی از فرمول‌های دودی روشن، متوسط و یا تیره را انتخاب کنید تا  زیبایی چهره تان را چندین برابر کنید و همیشه به روز بمانید. در انتخاب خود این را به یاد داشته باشید که باید با توجه به رنگ پوست و فصلی که در آن هستیم تصمیم گیری کنید. 

چند نکته مهم برای مراقبت از رنگ مو دودی

– استفاده از شامپو و محصولات مراقبتی مناسب: شامپو ها و محصولات مراقبتی خانگی یا بازار اغلب دارای مواد شیمیایی قوی هستند که باعث آسیب رسیدن و لکه‌دار شدن رنگ موی دودی شوند. بنابراین بهتر است از محصولات مخصوص رنگ مو دودی استفاده کنید.

2- استفاده از آب سرد در شستشو: این روش روش موثری در مراقبت از مو به منظور از دست نرفتن رنگ مو و پوسیدگی مو میشود.

3- استفاده از ماسک مرطوب کننده: استفاده از ماسک مرطوب کننده برای حفظ رطوبت و سلامتی مو، می‌تواند به نگهداری و حفظ رنگ مو دودی کمک کند.

5- استفاده از کراتین: محصولاتی که حاوی کراتین هستند میتوانند به تقویت مو و حفظ رنگ کمک کنند. این محصولات معمولاً در قالب آمپول و ماسک مو در دسترس هستند.

6- جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به مو: استفاده از کلاه یا شال گردن می‌تواند گزینه مناسبی برای محافظت از موهایتان در برابر آفتاب گرفتگی باشد.

چه تفاوتی بین رنگ موی دودی و رنگ موی خاکستری است؟

رنگ موی دودی و رنگ موی خاکستری هر دو از رنگ‌های سرد هستند و در ظاهر به یکدیگر شبیه هستند. اما این دو رنگ مو با استفاده از ترکیبات مختلفی از رنگ‌ها به دست می آیند و این ترکیبات باعث ایجاد تفاوت‌ بین این دو رنگ می‌شوند.

رنگ موی دودی، ترکیب زیادی از رنگ قهوه‌ای و خاکستری دارد و به نظر می‌رسد که در آن تعادلی بین رنگ قهوه‌ای و خاکستری وجود دارد. بنابراین، در این نوع رنگ، یک احساس دودی و سرد مشاهده می‌شود.

رنگ موی خاکستری بنا به ترکیب زیادی از رنگ خاکستری و بسیار کمی رنگ قهوه‌ای، به نظر می‌رسد که بیشتر متمایل به رنگ خاکستری دارد. بنابراین، در این نوع رنگ، یک احساس سرد و خنثی وجود دارد.

در این مقاله از سالن زیبائی سی ده به انواع رنگ موی دودی و مراقبت و تفاوت آن با رنگ خاکستری پرداختیم. سالن زیبایی سی ده یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه رنگ مو ( مش بالیاژ لایت و… ) است. همچنین سالن سی ده در دیگر لاین ها از جمله ناخن ابرو احیا و صافی و…. از متخصصان و نیروهای حرفه ای بهره مند است؛ برای دیدن نمونه کار های سالن سی ده کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین زیبایی