در این مقاله میخوانید...

مراقبت از پوست

call cide
برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

09101224308

برای مراقب از پوست اولین قدم مهم شناخت نوع پوست و سپس طراحی یک روتین مناسب مراقبت از پوست نیاز است. با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعاتی درباره روتین پوستی برای هرنوع پوستی را باشما درمیان گذاریم.

انواع پوست:

انواع پوست شامل پوست معمولی، پوست خشک، پوست چرب و پوست مختلط می‌شود. نوع پوست هر فرد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می‌شود و قابل تغییر نیست.

هر یک از نوع پوست های ذکر شده ممکن است مشکلاتی مانند: لکه‌، آکنه، حساس شدن و خطوط پوست داشته باشند که با روش های مراقب پوستی و داشتن روتین پوستی، میتوان تا حد چشمگیری آنها را مدیریت و یا حتی درمان کرد.

روتین مراقبت از پوست:

در مراقب از پوست و روتین پوستی، نوع پوست مهم نیست و برای هرنوع پوستی روتین خاص متناسب با نوع پوست را میشود در نظر گرفت و میشود با داشتن یک برنامه‌ی روزانه روتین برای حفظ سلامت پوست و مدیریت برخی نگرانی‌های مثل: آکنه، زخم شدن‌ها و لکه‌های تیره‌ی پوست داشت.

روتین روزمره پوستی شامل چهار قدم است که باید یک بار صبح و یک بار شب انجام شود:

پاکسازی پوست:

شوینده های پاکسازی پوست، عموما برای تمامی پوست ها طراحی و ساخته میشوند، اما شما میتوانید از شوینده‌ای خاص که مدنظر دارید برای شستشوی پوست خود استفاده کنید، باید در نظر بگیرید که روزی دوبار باید از شوینده برای پاکسازی پوست استفاده کنید و از برندی استفاده کنید که باعث سفت شدن پوست‌تان نشود. لازم به ذکر است که اگر شما پوستی خشک دارید یا عموما آرایش نمی‌کنید، شستشوی یکبار در روز پوست برای شما کافی است. در نظر بگیرید که پوست صورت باید به طوری شسته شود که چربی طبیعی‌اش از بین نرود.

مرطوب کننده و آبرسان پوست:

مرطوب کننده و آبرسان تفاوت خیلی زیادی باهم در کارایی ندارند، مرطوب کننده‌ معمولاً چرب است و برای جلوگیری از تبخیر رطوبت پوست به کار میرود اما آبرسان‌ عموما چرب نیست و دارای موادی میباشد که می‌تواند رطوبت را جذب و حفظ کند؛ مثل هیالورونیک اسید. به این نکته‌ مهم توجه داشته باشید که پوست‌های چرب هم به مرطوب کننده یا آبرسان نیاز دارند تا بتوانند از چربی مفید تغذیه کنند، بهتر است برای این نوع پوست ها از آبرسان‌های برپایه‌ی آب که ضد آکنه هستند استفاده کنید.

سرم‌ ویتامین پوست:

صبح ها از سرم‌های دارای ویتامین C یا افکتورهای رشد برای پوست خود استفاده کنید و قبل از کرم ضد آفتاب بر روی پوست خود بمالید. برای روتین شب نیز از رتینول‌ها و رتینوئیدها استفاده نمایید.

ضد آفتاب پوست:

از کرم ضد آفتاب های با SPF استفاده کنید. ضد آفتاب را، 15تا 30 دقیقه قبل از، خروج از منزل به پوست خود بزنید. چراکه ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا کرم ضد آفتاب فعال شود. کسانی که پوست‌های تیره‌ دارند توجه داشته باشند که باید بیشتر از پوشت خود در برابر آفتاب محافظت کنند؛ چرا که رفع لکه‌های تیره‌ در روی پوست های تیره دشوار تر از پوست های روشن است. بهترین انتخاب، ضد آفتاب‌های طیف وسیع (Broad-Spectrum) هستند.

میوه هایی که برای مراقبت پوست صورت مفید هستند:

میوه‌ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای پوست و سلامت و شفافیت آن هستند. در این قسمت میخواهیم بخشی از میوه‌هایی را که برای مراقب از پوست و مراقبت از مو مفید هستند و باعث تقویت سلامت و شادابی و درخشان‌تر شدن پوست می‌شوند را به شما معرفی کنیم. استفاده از این میوه ها سه روز در هفته برای سلامت پوست، توصیه میشوند، این میوه ها را در رژیم غذایی خود جایی دهید تا از تأثیر رابطه جادویی تغذیه و پوست بی‌بهره نمانید.

میوه های مفید برای پوست شامل: لیمو، پایاپا، نارنگی و پرتقال، آووکادو، خیار، هندوانه، موز، انار، انبه، سیب، انگور فرنگی، کیوی، توت فرنگی، زردآلو، انگور، هلو، خربزه، گیلاس، آناناس، آلوی خشک میباشند.

نتیجه گیری

داشتن یک روتین پوستی اصولی می‌تواند به ما کمک کند، پوستی سالم‌ و شاداب‌ داشته باشید و دیرتر دچار علائم پیری و افزایش سن شوید. با این‌حال حتی برای یک روتین پوستی نیز باید به یک سری اصول دقت کرد و با توجه به نوع پوست، بهترین روتین مراقبت از پوست را انتخاب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره آنلاین زیبایی